• Home
  • Kunststof kozijnen
  • Aluminium kozijnen
  • Schuifpui
  • Voordeuren
  • Knikarmscherm
  • Markiezen
  • Screens
  • Rolluiken
  • Serre
  • Overkapping
  • Blog
  • Tuinkamer
  • Carport
  • Dakkapel
  • Contact
  • Openingstijden
  • Vacature comatherm
COMATHERM B.V. KOZIJNEN, DEUREN EN SERRE SPECIALIST

Moet ik altijd voorrijkosten en onderzoekskosten betalen voor een reparatie?

3/10/2021

0 Comments

 
Foto
Laat u uw wasmachine, dak of telefoon repareren? Of een ander product? Dan moet u meestal voorrijkosten en/of onderzoekskosten betalen. De reparateur moet dit vooraf aan u laten weten. Hebt u wettelijk recht op een gratis reparatie? Dan hoeft u deze kosten niet te betalen.
Wat zijn onderzoekskosten?
Als u iets laat repareren, is vaak niet meteen duidelijk wat er precies mis is met het product. Daarom is het normaal dat de reparateur eerst onderzoek doet. Daarna kan hij beter inschatten wat er precies moet gebeuren. En hoeveel dit gaat kosten. Voor dit onderzoek mag de reparateur onderzoekskosten in rekening brengen. Dit moet hij vooraf aan u melden.

Comatherm vraagt u €66,55 voorrijkosten vooraf te voldoen waarbij wij later de uiteindelijke kostenberekening maken.

Blijkt uit het onderzoek dat het product niet gerepareerd kan worden? Of wordt de reparatie zo duur dat u besluit om het product niet te laten repareren? Dan mag de reparateur u nog steeds de onderzoekskosten in rekening brengen. Maar alleen als hij dat vooraf heeft gemeld.

Wat zijn voorrijkosten?
Moet de reparateur bij u thuiskomen om iets te repareren? Dan moet hij daarvoor reiskosten maken. Dit worden voorrijkosten genoemd. De reparateur mag deze kosten bij u in rekening brengen. Hij moet dit wel vooraf aan u melden.

Tip
Wilt u iets laten repareren? Vraag dan van tevoren wat de prijs is en welke kosten erbij komen. Dan kunt u daarna beslissen of u de reparatie wilt laten doen.

Wanneer hoef ik geen onderzoekskosten en voorrijkosten te betalen?
Hebt u een product gekocht en gaat dat al snel kapot? En is dat niet uw schuld? Dan spreken we van een ‘ondeugdelijk’ product. In dat geval hebt u volgens de wet vaak recht op een gratis reparatie. Hebt u dit recht? Dan hoeft u geen onderzoekskosten, voorrijkosten of andere bijkomende kosten te betalen. Ook als na het onderzoek blijkt dat het product niet gerepareerd kan worden.

Let op
Als u een ondeugdelijk product hebt gekocht, moet u altijd eerst terug naar de verkoper. De verkoper moet ervoor zorgen dat het product kosteloos wordt gerepareerd. Dat kan hij zelf doen of hij kan een reparateur inschakelen. Gaat u direct naar een reparateur zonder dat u eerst met de verkoper hebt gesproken? Dan hebt u geen recht op een gratis reparatie. En dan moet u ook de voorrijkosten en onderzoekskosten betalen.

Wat kan ik doen als ik toch kosten moet betalen terwijl ik recht heb op een gratis reparatie?
Hebt u recht op een gratis reparatie omdat het product ondeugdelijk is? Maar vraagt de verkoper u toch om voorrijkosten of onderzoekskosten te betalen? Ga dan eerst met hem in gesprek en probeer samen een oplossing te vinden.
​
Lukt dit niet? Schrijf dan een brief of e-mail naar de verkoper.


Bron: ConsuWijzer
0 Comments
<<Previous
Forward>>

    Archieven

    November 2022
    Januari 2022
    Maart 2021
    Januari 2020
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed


COMATHERM 
Ecustraat 1 
4879NP Etten Leur


076 50 88 077

info@comatherm.nl

​OPENINGSTIJDEN   
​                  
dinsdag t/m vrijdag:
​9:00 - 17:00

zaterdag: 9:00 - 16:00
zondag: gesloten

 op maandag is onze showroom gesloten

Bekijk ook onze Facebook pagina.
Onze monteurs maken heel vaak foto's
​van hun werk.

Ervaringen van onze klanten geven u een goed beeld
​van ons bedrijf
"KLANTEN VERTELLEN"
  • Home
  • Kunststof kozijnen
  • Aluminium kozijnen
  • Schuifpui
  • Voordeuren
  • Knikarmscherm
  • Markiezen
  • Screens
  • Rolluiken
  • Serre
  • Overkapping
  • Blog
  • Tuinkamer
  • Carport
  • Dakkapel
  • Contact
  • Openingstijden
  • Vacature comatherm